Bei Hunte

23/8
Vid sidan av en strömmande flod, i utakanten av en skog. Bortom bilar och stadsskrammel. Under stjärnklar himmel. Det är sá här jag vill ha det. Jag älskar dessa stunder. När jag áterigen är torr, ren och len, med magen full, med thé som värmer innifrán. Dá lever jag och jag vill inte gá och lägga mig, bara sitta kvar och njuta, lyssna till natten.

...

Sá har jag haft det, allt för sällan. Inte kunnat finna det mellan ákrar och kohagar. Men det finns skogar, riktiga skogar. Och det finns berg, som jag till en början ság som en mörkblá hägring vid horisonten, som jag nu är i. Och som jag fortsätter emot, nästa blá hägringar som höjer sig över de närmsta kullarna, och sedan nästa...

...

8/9 Kort, om tid
Jag önskar jag hade mer tid att skriva. Men jag tycka alltid missa den, den gar mig förbi, eller sa är det jag som gar förbi den. Men mest är jag ju ocksa upptagen med att vara som där ovan, i naturen. Men nangang, ska jag väl lyckas fa tag i svansen pa den, och halla den kvar ett tag.

Kommentarer
Postat av: Flummig Skummis

Jag hoppas att det inte är lika kallt som här, eller kallt är det iofs inte men definitivt höst iaf. Åt vilket håll drar du nu?

2009-09-06 @ 19:24:40
Postat av: Daniel Andersson

Blir det en sväng genom Holland/Belgien eller rätt ner mot Moseldalen för att testa fler Riesling-viner? :)

2009-09-08 @ 13:59:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0