Dag 10

Jag är inne på tionde dagen på fötter och sitter nu och skriver på en hijackad dator på biblioteket i Vimmerby, staden där Astrid Lindgren fortfarande lever. Förra veckan, i början, var det bara regn och regn, humöret var därefter. Ivern jag hade då jag skuttade ut ur dörren byttes snabbt mot våta skavande fötter, och jag undrade, vad jag egentligen håller på med. Det är inte gjort för att man ska ta sig fram med fötter längre. Vägarna saknar mest hela tiden nästan helt refug. I det vädret är det heller ingen mening att stanna, för överallt är det blött, och vad ska man göra, kan inte ens läsa, skriva, teckan eller tälja, det jag brukar göra och vill göra. För allt blir blött.

Nej, det är inte kul när det regnar, så är det helt enkelt. Men när jag väl fastslagit det, så kändes det mera uppåt direkt. Sjungandes kunde jag gå vidare med plaskande fötter mot bättre tider. För de kom ju. Solen började titta fram mer och mer hela denna vecka och igår så till vida att den brände snoken till och med. Och även om molnen hopat sig idag och gjort livet surt, så vet jag att det är temporärt, det är bara jobbigt ett tag. Och jag har skaffat ett paraply, så jag kunde till och med fortsätta gå och läsa, vilket jag börjar bli riktig stabil i handen för.

Det går inte så fort som jag trott att det kunde göra, vilket dels beror på fotont, skavsår som hoppas kunna läka snart. I börjar i ivern, plöjde jag villigt genom hela skogar och över åkrar för att komma fram bästa vägen. Nu drar jag mig för att hoppa över ett dike. Men det går... jag går... Men jag har ju egentligen inget att stressa till och jag försöker ignorera demonen i mig som sätter eld i baken när jag inte kommit så långt som jag tänkt.

Jag har i alla fall slutat titta på klockan, på mobilen. Sätter på den någongång på morgonen, någongång på kvällen, men annars ligger den avstängd i ryggan. Och jag har slutat bry mig om veckodagarna, tydligen, för jag trodde det var onsdag idag, och midsommarafton först om två dagar. Men det är ju imorgon... undrar vad jag ska göra då.

Kommentarer
Postat av: Jonas Gustafsson

Tja Mannen! Keep up the good work. Fan det är frestande att följa upp i dina spår, hoppas jag kommer kunna göra det en vacker dag, I believe in you.



Tack för the home made snickers.



Bästa hälsningar Jonas



2009-06-18 @ 18:14:26
URL: http://www.direktorgustafsson.wordpress.se
Postat av: Daniel Andersson

Visste först inte om man skulle ta ditt projekt på allvar, men redan nu har du gjort mig grymt imponerad. Du såg lite sliten ut när du vandrade förbi här i förra veckan, lite hård första etapp? ;-)Vimmerby hmm... du borde nu ha vandrat i runda slängar 20 mil. Strongt!



Jag kommer följa din blogg med stort intresse. Se till att uppdatera oss "homies" så ofta det är möjligt. Riktigt skoj att läsa. Skulle vara ännu roligare om du kunde få med lite bilder också.



Anyhow, Glad midsommar på dig och hälsa skogen från mig!



// Daniel

2009-06-18 @ 23:18:24
Postat av: Daniel Andersson

Visste först inte om man skulle ta ditt projekt på allvar. Du såg lite sliten ut när du vandrade förbi här i Norrköping förra veckan, lite hård första etapp? ;-) Hmmm, Vimmerby... du borde ha avverkat i runda slängar 20 mil. Är grymt imponerad redan nu.



Jag tycker det ska bli riktigt kul att följa din strapats här och jag hoppas att du passar på att uppdatera bloggen när lämpliga tillfällen ges. Skulle vara ännu roligare om du även kunde få med lite bilder här och där.



Anyhow, glad midsommar på dig och hälsa skogen från mig.



// Daniel

2009-06-18 @ 23:32:09
Postat av: Flummig Skummis

Bild kan nog vara svårt med tanke på att karln ej har kamera med sig, besides, koppla grejer till biblioteksdatorer är ett stort nej nej. Hoppas att blåsan har läkt nu... o införskaffa bättre skor ASAP!



Cheers mate!

2009-06-18 @ 23:51:01
Postat av: JE

Jag följer också, med stort intresse, bloggen.

Hoppas på täta uppdateringar.



Midsommarafton ska du givetvis fira med dill, färskpotatis och ösregn i sann svensk tradition.



Glad midsommar och lycka till!



//J

2009-06-19 @ 00:27:20
Postat av: Flummig Skummis

Hey guis look what I've found!

APes förebild?

http://www.youtube.com/watch?v=5ky6vgQfU24&

2009-06-22 @ 11:03:01
Postat av: Anders

Tack männen! Ja bilder blir svårt, även fast jag har mobilen, måste ha programvara för att ladda in.

2009-06-23 @ 10:58:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0